6:00-8:00

|
Przyprowadzanie dzieci do przedszkola. Swobodna zabawa w kącikach zainteresowań służąca realizacji pomysłów dzieci. Zabawy stymulujące rozwój dziecka, praca indywidualna.
|
8:00-8:30

|
Ćwiczenia poranne. Zabawy ruchowe z muzyką. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Stymulowanie nastawienia poznawczego grupy na realizację zadań edukacyjnych: słuchanie wierszy, zagadek oraz piosenek. Ćwiczenia oddechowe logopedyczne.
|
8:30-8:45

|
Zabiegi higieniczne- przygotowywanie do spożywania śniadania, dyżury. Śniadanie.
|
8:45-10:00

|
Zajęcia dydaktyczne- realizacja zadań edukacyjnych zgodnych z podstawą programową wychowania przedszkolnego i uwzględnieniem indywidualnych ofert dla dzieci ze stosowaniem różnorodnych form i metod.
|
10:00-10:15

|
II śniadanie. Przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze. Czynności samoobsługowe.
|
10:15-11:15

|
Zajęcia z języka angielskiego. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym. Spacery, wycieczki, zabawy
na świeżym powietrzu, zabawy i gry ogólnorozwojowe.
Obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, zabawy dowolne.
|
11:15-12:00

|
Przygotowanie do I części obiadu - czynności porządkowo-higieniczne. Zupka.
|
12:00-13:45

|
Grupy młodsze(3, 4-latki) – leżakowanie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej.
Grupy starsze (5, 6-latki) –Czas relaksu- rozluźnienie, wyciszenie dzieci za pomocą różnych technik relaksacji (czytanie, opowiadanie, słuchanie utworów muzycznych, masażyki). Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków, higienicznych, kulturalnych, zdrowotnych i zasad bezpieczeństwa. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku w sali łazience, szatni, porządkowanie kącików zainteresowań. Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek, zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym.
|
13:45-14:15

|
Czynności higieniczne oraz przygotowanie do II części obiadu.
Drugie danie.
|
14:15-16:30

|
Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe. Ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, ćwiczenia grafomotoryczne. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie przedszkolnym. Prace porządkowe w sali.
Rozchodzenie się dzieci.
|