Koncepcja pracy i rozwoju
Przedszkola Miejskiego nr 6
z Oddziałami Integracyjnymi i Oddziałami Specjalnymi w Polkowicach
na lata 2021 – 2026
Wizja przedszkola.
Jesteśmy po to, aby stworzyć warunki wychowawcze i edukacyjne zapewniające wspomaganie oraz ukierunkowanie rozwoju dzieci niepełnosprawnych i pełnosprawnych zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi. Chcemy wyrównywać szanse i kompensować deficyty rozwojowe. Skutecznie przygotowujemy dzieci do podjęcia nauki na dalszych etapach edukacyjnych.
-
Przedszkole jest placówką przyjazną, innowacyjną ,przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole.
-
Przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska.
-
Atmosfera sprzyja akceptacji każdego dziecka, przeciwdziała izolacji społecznej i nietolerancji.
-
Rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola.
-
Program działań ukierunkowany jest na dziecko, jego potrzeby, umożliwia mu wszechstronny rozwój osobowości.
-
Przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną.
-
Przedszkole zapewnia opiekę specjalistów: psychologa, logopedy, pedagoga pedagoga specjalnego, tyflopedagoga, surdopedagoga, terapeuty integracji sensorycznej, terapeuty kompetencji emocjonalno-społecznych, dogoterapeuty, hipoterapeuty, arteterapeuty, pielęgniarki.
-
Przedszkole stwarza dzieciom możliwość samorealizacji, pracy z rówieśnikami, kreatywnego myślenia, działania, przeżywania, uczestnictwa w ciekawych zajęciach, poznawania otaczającej rzeczywistości z zachowaniem wartości uniwersalnych: dobra, prawdy, piękna.
-
Wszyscy przestrzegają praw dziecka, dbają o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną.
Misja przedszkola.
Misja Przedszkola jest jego organizacyjnym samookreśleniem się - przesłaniem
dotyczącym tego, czym będziemy kierować się w codziennych działaniach
prowadzących do urzeczywistnienia wizji.
-
Zapewnić dziecku warunki sprzyjające realizacji indywidualnej drogi rozwoju z wykorzystaniem jego predyspozycji.
-
Odkrywać indywidualne talenty oraz je doskonalić.
-
Umożliwić dzieciom podejmowanie indywidualnych i zespołowych działań w sferze aktywności ruchowej, intelektualnej, plastycznej, muzycznej, tworzyć dziecku warunki do podjęcia kolejnego etapu edukacyjnego.
-
Wychowywać w duchu przynależności narodowej, regionalnej i europejskiej.
-
Wyrównywać szanse dziecka z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi.
-
Wspomagać rozwój dziecka niepełnosprawnego.
-
Rozszerzać idee integracji.
-
Wspierać działania wychowawcze i edukacyjne rodziców
Kierunki rozwoju przedszkola
-
Integracja dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
-
Tworzenie warunków do indywidualnego i wszechstronnego rozwoju każdego dziecka, zgodnie z jego możliwościami i potrzebami.
-
Kształtowanie nawyków i zachowań proekologicznych
-
Wychowanie zdrowotne, zmierzające do profilaktyki zachowań prozdrowotnych.
-
Wzbogacanie warsztatu pracy nauczyciela o nowe metody i formy pracy z dzieckiem.
-
Doskonalenie zawodowe oraz podnoszenie kwalifikacji zawodowych nauczycieli.
-
Oddziaływania edukacyjne u dzieci 5 – letnich w celu osiągnięcia przez nie gotowości szkolnej.
-
Uczenie dzieci w wieku przedszkolnym umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami (rozpoznawanie, nazywanie, wyrażanie emocji),
Cały dokument do pobrania w załączniku poniżej.